Monday, March 2, 2009

kesibukan itu....

.mengajar saya tentang erti dan makna kehidupan..

sibuk lagi..
seawal minggu kedua february ini..

2-6hb- setiap gap antara kelas,saya bergegas ke CAC membantu Kak Bib,(kakak naqibah saya) di gerai mylovely muslimah yg menjual pakaian2 muslimah

 


sibuk lagi..
seawal minggu kedua february ini..

2-6hb- setiap gap antara kelas,saya bergegas ke CAC membantu Kak Bib,(kakak naqibah saya) di gerai mylovely muslimah yg menjual pakaian2 muslimah

www.mylovelymuslimah.blogspot.com

5hb-10am-Quiz econs ,covers 3 chapters6hb-meeting mainboard utk Sessi Heart to Heart session bersama member Steadfast

 Barisan mainboard 

7hb- memantau program Mentor-mentee di Sek Men Taman Ilmu dan Budi


8hb-gotong-royong OR Steadfast untuk Student Carnival+ submit quiz online Economics
9hb-Thaipusam
12hb-Midterm Ideology-Student Carnival

13- make up class Media n Politics (tapi saya skip kerana mendengar talk Prof.Ataullah Kopanski! setelah berlawan cakap dgn Dr.Ishtiaq. i dunno why ..

14 dan 15- konon2 nak sttudy, namun hati saya masih di Booth Steadfast (sempena Student Carnival organised by S-Dev)



dan minggu yg paling kritikal bagi saya bermula..

18,rabu-Midtermb International Political Economy
19,khamis-Midterm Public Personnel Administration (mujur postponned)
20,jumaat-midterm Law and Government
21,sabtu-study economy sepanjang hari dan bercadang submit quiz online pd malamnya..
namun..x dapat access Wileyplus.com until 12 pm! dan akhirnya saya menjawabnya sepanjang pukul 1-3 pagi..
22,ahad-ada presentation How to Make a report as an Assist Sect General Steadfast.
(sorry to leave u all earlier guys....)

pada malamnya...seorang 'sahabat baik' saya jatuh moto kerana mengelakkan daripada terlanggar dgn seorang sister yg membelok keluar dari mahalah Asiah tanpa signal dan toleh kiri kanan!..paling sedeyy..dia dalam perjalanan utk menghantar potongan kek harijadi yg dibeli oleh kakaknya kepada saya.....
setelah bergegas ke klinik uia (yg tiada doktor walaupun baru pukul 9 malam),.
ambulans mahu menghantar ke Hospital Kuala Lumpur..bagaimana saya menemaninya ke HKL dan merasakan pengalaman pertama menaiki ambulans yg terbang!Fikiran saya langsung tiada pada buku Media n Politics tu,padahal ada midterm on that on the next day..Saya hanya mengharapkan keberkatan..Balik pukul 12 lbh..saya menyambung tangisan saya sehingga saya tertidur kepenatan..buku2 itu turut tidur bersama saya..

23,isnin-kepala masih berat-midterm media n politics..
24-midterm Public Personnel Administratrion
25-Midterm2 Political Ideologies+submit Quiz online economics....



Saya termenung..dan sesekali saya menangis...lemahnya saya ketika ketika ini..
Mungkin perjuanagan saya ini tidak sehebat apabila melihat dan membandingkan album perjuangan sahabat2 lain...
Pernah...
saya bersa hampir2 kecewa dan putus asa...
pernah..
saya menangis kerana tidak fokuis dan tidak faham apa yg saya baca..
pernah..
saya berasa begitu tertekan utk maintain pointer dan cgpa saya...
pernah..

saya sujud sambil menangis tersedu-sedu mengadu kepada Allah..lemahnya saya sbg hambanya yg mudah tewas dgn 'jentikan' ujian-nya..

ya Allah...



"mak...." hanya kata-kata itu yg sempat saya tuturkan sebelum saya menangis teresak-esak dan tidak mampu bercakap...apabila saya mencari 'kekuatan' dgn menelefon mak saya..saya tidak berniat utk membuat mak risau ttg saya..saya hanya perlukan 'kekuatan'..kerana dia sumber inspirasi dan kekuatan saya..

Perjuangan ini perlu diteruskan...Life must goes on..
Bulan Mac menanti..dgn penuh lagi tugasan sebelum Final exam bermula awal April ini..
Saya perlu awal bersedia...

0 comments: