Tuesday, March 24, 2009

Family dekat di hati..

..terasa mata tidak mengantuk lagi ketika ini..12.48am.

buku Economics ,Welch terdedah tanpa dibaca..lantas saya menutupnya agar 'dia' tidak berkecil hati..

Entry ini lama terbiar..semester ini men'tua'kan tanpa saya sedari.Terlalu pantas masa berlalu..

Seawal March, dipenuhi dateline utk assignments Media n Politics, intro to Law, Public Personnel Administration, tidak kalah Political Ideologies...yg bukan satu for each subject, malah 2,3..Economics yg menuntut Quiz online setiap minggu..IPE yg menggusarkan hati saya tentangnya..macam2 lagi..Namun, Sunnah perjuangan ini perlu diteruskan...

Tidak dikesansampingkan, aktiviti kelab Steadfast yg menuntut tanggunjawab saya, walau sekali dua saya terpaksa menguzurkan diri kerana hal2 yg tidak dapat dielakkan..im sorry guys..

Usrah, yg turut terkesan kerana ke'redundant'an..dengan make-up2 kelas..asif,kak Bib..

Di saat ini, fikiran saya melayang jauh...

Terbaru, ketika entry ini ditulis, weekend lalu saya pulang ke kampung halaman yg sentiasa di rindui..

Saya bersyukur,kerana mempunyai family seperti ini..sentiasa dekat di hati saya..mak,abah..farid n faiz..di rumah..

Di Kuala Lumpur ini,yg men'tengok-tengok'kan saya, along dan angah saya...

Paling menggembirakan , along saya disahkan mengandung 4 minggu..alhamdulillah..

Maknanya,Irfan,bakal mendapat adik baru! patutla asyik 'cengeng' n isap ibu jari kaki jer..

Dalam masa yg sama, abang dan kakak ipar saya sedang berdebar-debar menunggu kelahiran sulung mereka dijangka due pada bulan Jun ni..

Alhamdulillah, keluarga saya semakin 'berkembang'..Tunggu angah je,bile nak kawen..hehe..(Ngah,hope ko x bace entry ni)

" eh,eh jott..akutinggal lagi 2 sem.." satu hari kata2 itu muncl ketika saya dalam kereta angah saya.

"Ala La,(shortcut bagi panggilan nama saya di rumah,Dila), jangan la grade dulu..aku lum kawen lagi..-angah saya menjawab..

Saya tersenyum apabila mengenangkannya.."bile mase plak aku ckp aku nak kawen" (dalam hati)

Pernah,angah saya menuntut 'banglo sebijik' jika saya kawen dulu sebelumnya..Maknanya,kalau langkah bendul la...Sudahla abg saya yg no.3 tu lebih dulu berkahwin,..inikan saya pula..

Terlalu awal untuk memperkatakan ini..

Paling takut, dengan frasa ini, "Kadang-kadang Allah nak jumpekan kita dengan org yg salah sebelum org yg betull.."

Mr Right?..the right man a the right time....?

Kadang2 kita 'berkawan' dengan org lain dan akhirnya berkahwin dengan org lain..

Betapa 'kisah' ini, bukan kita penentu perancangan..entah kenapa saya melencong ke sini..

Mungkin kerana terkenangkan perasaan 'kekeluargaan' itu tadi..Saya belum bersedia..

Walaupun kadang2 cemburu (frankly speaking) melihatkan rakan2 terlebih dahulu 'makan nasi minyak',..ya,cemburu..

kerana tiada lagi fitnah tentang hubungan yg tidak dihalalkan oleh Allah..

selagi mana mereka (suami isteri) saling redha meredhai ,maka mereka sentiasa terlindung dalam Rahmat dan Kasih Sayang Allah..

Pernah saya terfikir, ingin mencari pasangan yg baiknya seperti baiknya arwah ayah saya, masih wujudkah lelaki seperti itu...

Tiba-tiba saya terkenangkan arwah ayah saya.betapa saya sangat2 rindukannya..

Tiba-tiba airmata ini mengalir dan mengalir deras..

Sentimental dan emotional nya saya ketika ini...

Abah,..Dilla rindukan abah..sangat-sangat..

Dilla tak lupakan abah..Dilla doa selalu untuk abah..

Kita jumpa nanti di syurga ya bah...

" Robbi ghfir li, wa li walidayya warhamhuma kamaa robbayani soghiro.."

....

0 comments: