Sunday, January 25, 2009

"Procrastination..."


..is the thief of time..

Akhirnya kata-kata itu memakan diri saya sendiri..

Bertangguh..berlengah-lengah..menggegeh-gegeh..(org utara kata)

Melihatkan 'draft' yg berbakul untuk di post..
Per'bukit'an assignments yg kini menjadi per'gunung'an assignments..
Jadual kelas yg padat..aktiviti persatuan..meeting yg kerap..kelas2 tambahan..
dan aktiviti 'underground'..(underground'kah?)..

menambah lagi alasan..alasan apa pula selepas ini..

saya lemah..

alasan yg banyak tidak akan memajukan diri saya..

Lantas,saya perlu lebih bersemangat..tidak cukup dengan semangat ..(kerana sifat ke'sementara'annya)..saya bermuhasabah dan meng'koreksi' diri..membetulkan nawaitu saya..

Setelah ber'enjoy' sakan pada setiap hujung minggu yg lau..(vacation dan camping)..
Cuti Tahun Baru Cina ini perlu 'dikorbankan' ..

kolej ini sunyi sepi..seperti tiada penghuni..
tinggal saya seorang diri..
dan akhirnya saya tertidur...zZZ..

'bertangguh' lagi..

0 comments: