Thursday, October 1, 2009

..Riang Ria Raya..Syawal 1430H..


Saya percaya,..ramai yg dah menceritakan tentang suasana raya masing2. ..
Kisah raya kami telah pun diceritakan oleh kakak sulung saya, www.irfanzaquan.blogspot.com..dari raya pertama hinggalah raya ketiga..Pasni,kne dok pakat,bagi standardize ..tahun ni raya umah sendiri ke mertua...Thanks Along!

Ada bezanya pada saya tahun ni,..rasaya tahun ni,tahun last dapat duit raya,..sob..sob..Raya tahun depan,(saya dijangka telah tamat belajar dan bekerja..so,tibe mase utk 'memuntahkan' kembali duit2 raya yg pernah dikutip)...ameen..

Lihat usaha-usaha saya mengumpul duit rayer dan men'ceti'kan diri...

..dan,amik gambar sesamer...

Keluarga Puan Norani Salleh..
Ya Allah berkati hidupku dan keluargaku....

*****************************

Di samping itu,raya tahu ini juga mengembalikan nostalgia lama apabila beraya bersama kawan2 ex-Smka Segamat yang saya kasihi pada raya ke-4..kweng3..

Lebih kurang 18-20 orang bersama 5 buah bijik kereta..mari terjah dan serang!!!.......



Best sangatt..walaupun kepenatan beraya...

Dari rumah Arifuddin Ateh,ke rumah Besah,umah Nana,umah Khairani,Muna,Diba,...rumah Ummu Habbiah,Zahimie dan Helmi Aziz....

Seronok mengikuti perkembangan masing2..ada yg dah jadik pegawai kerajaan N41..ada yg jadik Cikgu-Cikgi...ada yg jadik penanam anggur secara hidroponik..hehe..dan ada yg masih "mentua'kan diri di Universiti seperti saya..Saya redha..
..Yer lah kan,sebelum masing2..ada yg dah bertunang and bakal berkahwin...kite wat pengembaraan solo bersama kawan-kawan...yer tak..Mase wat renion kat Mid Valley pun x ramai yg dapat datang,..

Layan gambo..


kat rumah Besah..tunggu pengantin..hehe

ni kat rumah Diba...

kat rumah Zahimie....last edisi ke Segamat

***********************************************
Tak cukup dgn serbuan dan terjahan ke Segamat,..tiba turn budak2 Segamat,Batu Pahat dan lain2 turun Kluang lak..
(nota:kalau tak,boyycott Segamat raya tahun depan..x moh pi lagi dah-majuk)

Thanks buat yang sudi datang beraya ke rumah saya,..
Nizam,Zahimie,Amirul Elmi...Icak,Wawa,Nurul, Nisa' Hamdan,dan Maisarah..serta Zulfahmi Mat dan Micheal Owen.cit..

Yang pasti,setiap kali raya kalau tak berkunjung ke rumah Cik Lela dan Cik Lan, memang raya jadik tak sah..Dan tahun ni,kami sama-samamenziarahi kubur sahabat baik saya,.
Allahyarhamah Nurul Diyana Roslan yang telah meninggalkan kami semua pada 29 Januari 2003..Semoga ruh beliau terus dicucuri Rahmat Allah...Al Fatihah..




Selepas ke kubur, mereka bertandang ke rumah saya..
Memang gamatt...elok benar Cik Lela dan mak saya ialah kawan lama..


Raya kali ni memang bermakna buat saya..
Syukur ku pada-Mu Ya Allah kerana masih mengurniakan aku sebuah keluarga yg bahagia dan sahabat2 yg ku kasihi kerana-Mu..

Buat yang bakal bertunang,telahbertunang dan melangsungkan perkahwinan,tahniah diucapkan..
Semoga Allah rahmati pilihan hidup kalian...dan bahagia di dunia dan akhirat..

Lama juga rasanya saya tidak menjamah nasik minyak..ngeh2.

Apepun,semoga ukhuwwah yg telah terbina ini tidak terheti setakat ini sahaja..
Ukhuwwah Fillah Abadan Abada...









2 comments:

E.d.Y said...

bestnyee..dgn sedeynye aku tidak diajak...boikot gathering or reunion dak semekas lepas nie...kompem aku xnak g...

~ Farra Humairah~ said...

nie lagi sorang..ko da bace ape ain cakap?
x yah tunggu org offer...kte meng'offer'kan diri...
so,utk atasi perkara nie,bak kate icak,..1 syawal tu,mesej pejal..tnya dia flow program..
jangan majuk..buruk benor da tua2 majok...